12.nädal

Kasutatavuse positiivne näide - Amazoni veebipood


Kasutan siinjuures Jakob Nielseni kasutatavuse komponente, et tuua välja positiivsed näited kasutatavusest. Arvan, et kõige tähtsamaks aspektiks kujuneb siiski kasutaja kogemus üldfaasis st lihtsust ja  meeldejäävust. Viimast saab arendada väga lihtsasti kasutades kaasatõmbavat UI-d ehk User Interface ehk kasutajaliidest kui sellega on disainerid targalt vaeva näinud, siis on ka kasutajatel lihtsam sisu meelde jätta ning veebi kasutatavus on märksa suurem. Lihtsus ja tõhusus on ka tähtsad punktid, ilma milleta oleks kasutajal keeruline navigeerida veebis. Olen alati arvanud, et mida vähem asju seda lihtsam, see kehtib kõigi asjade puhul ning ka veebis ringi reisides. Arvan, et Amazon veebipood(kus ma ka ise tellin väga palju) on veebileht,kus kõik mugavused kasutajavaatest on toodud välja. Alustades lihtsusest kuni veakindluseni, mis annavad kasutajatele mõnevõrra rohkem turvatunnet, kui endale asju ostetakse. Kogu kompott annab kokku kasutaja rahulolu, mis tõstab Amazoni käivet ja on mõlemale osapoolele suureks kasuks. 


Kasutatavuse negatiivne näide - Reklaamidega üle paistatud veebilehed

Reklaamid on ajapikku aina kogunenud ja kogunenud internetti, mistõttu on kasutajatel raske sellest mööda vaadata. Ettevõtted pigem ostavad/promovad reklaame enda veebilehel ja ka mujal, et saada tulu ja meelitada kasutajaid just enda tooteid testima. Suur võimalus on klikkida mõnel reklaamil, mis omakorda viskab kasutajat teisele veebilehele mistõttu võivad viirused tulla kui näiteks soovid midagi veel allalaadida.. väga ohtlik. 


Allikad

1 - https://medium.com/@the_manifest/amazons-user-experience-a-case-study-fb567f79b51f
2 - https://www.usertesting.com/blog/advertisement-user-experience

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

1.nädal - Noppeid IT ajaloost

3.nädal - Uus meedia

11.Nädal