13.nädal


  • Kujutle end selle valdkonna (IT-tugilahendused) otsustaja rolli Eestis - kuidas tuleks sedalaadi tehnoloogia rakendamist korraldada? Kas seda tuleks käsitleda kui tehnoloogilist lahendust (rohkem IT - sarnaselt ketaste, klaviatuuride ja kuvaritega) või erivajadusega inimese abivahendit (nagu kuuldeaparaat või ratastool; võib ka küsida, kas see on sotsiaal-, majandus- ja kommunikatsiooni- või hoopis mõne muu ministeeriumi teema)? Kas, kui palju ja kuidas peaks selle soetamist rahastama (arvestades mitmete lahenduste päris kõrgeid hindu)? Võib ka tuua paralleele teiste riikide kogemustest. Kirjuta sellest ajaveebis.


Arvan, et ei tohiks neid kahte leeri jaotada. Spetsiaalsed seadmed(Braille klaviatuur, ergonoomiline hiir jne) võiks olla sama kättesaadavad kui tavalised seadmed st ka sama hinnaga, mitte et need pannakse nö "luksuskaupade" hulka.

Oluline osa rahastusest peaks muidugi tulema ministeeriumitelt ja seda kõigilt mu meelest. Võiks olla võrdselt jaotatud erinevate ministeeriumite vahel või teha lausa eraldi osakond selle jaoks, kes siis rahvale kogu rahastusega kaasnevaid IT-seadmeid soetab. Kindlasti ei tohiks sõltuda IT-seadmete/teenuste saamine peresisesest finantsressurssidest vaid peaks olema rohkem jagatud ning koolitused riigi poolt ka tasuta. Kõik miniesteeriumid saavad rahva eri aspektide osas oma hääle anda ning abistada vastavalt oma kompetentsusele aga üheskoos suudame rohkem.

Arvan, et digipöörde ajastul peaksime rohkem tähelepanu pöörama kogu rahvale, et luua mitmekesisem, kohandatav ja paindlik IT-tugilahenduste kättesaadavud kõigile seda nii isiklikul kui ühiskondlikultasandil. 


Allikad

1 - https://thelearningprofessor.wordpress.com/2016/06/13/the-benefits-of-adult-learning-information-technology-and-older-adults/

2 - https://www.emeraldgrouppublishing.com/journal/itp

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

1.nädal - Noppeid IT ajaloost

3.nädal - Uus meedia

11.Nädal